Коли потрібна економка
Коли господарі будинку хочуть залишатися відповідальними за організацію домашнього господарства, але водночас не бути втягнутими в усі деталі, є адекватне рішення — доручити організаційні моменти економці. Це означає, що всі управлінські завдання і відповідальність за результати їх здійснення лежать на домовласників, а організацією їх виконання займається довірена особа — економка. Це істотно полегшує життя домовласникам.
Хто такі економки і за що вони відповідають?
У домашньому сервісі ієрархія посад досить «плоска». Є працівники – виконавці, а організаційні та управлінські функції беруть на себе самі домовласники, або ці функції можуть бути передані довіреним особам – економці та управителю маєтком. Таблиця нижче демонструє розподіл функцій, коли в будинку є домашній персонал:
|
Виконання домашніх робіт |
Організація домашніх робіт |
Планування робіт з господарства |
Управління домашнім господарством і персоналом |
Працівник |
✔ |
|
|
|
Економка |
✔ |
✔ |
|
|
Управитель маєтком / Домовласник |
|
✔ |
✔ |
✔ |
Економка поєднує виконавські функції і організацію робіт з господарства. Зазвичай на ній складні завдання, що вимагають професійної підготовки, або ті, які в пріоритеті у роботодавців. З виконавських функцій це можуть бути:
- догляд за VIP гардеробом;
- догляд за особистими апартаментами домовласників;
- приготування їжі;
- догляд за дітьми;
- догляд за домашніми улюбленцями.
З організаційних завдань:
- викликає сервісні служби;
- контролює їхню роботу, розраховується з ними;
- передає розпорядження господарів домашньому персоналу, контролює їхнє виконання;
- оплачує рахунки;
- робить господарські закупівлі;
- виконує інші доручення роботодавців, що стосуються організації побуту.
Як правило, коли сім’я роботодавців виїжджає для сезонного проживання в свою нерухомість за кордон, їх супроводжує економка, яка бере на себе більше виконавських функцій. У цей час домашнього персоналу зазвичай даються відпустки в порядку черги, а економка перерозподіляє їхню роботу і частково сама її виконує.
Економка Київ – гарне рішення для невеликих і середніх господарств
У невеликих і середніх домашніх господарствах навіть за умови гарної організації побуту у домовласників виникає бажання і необхідність делегувати вирішення організаційних моментів. Якщо кількість домашнього персоналу від 4 до 8 осіб, то відмінним рішенням буде передати організаційні питання економці. Якщо працівників більше, в великих домоволодіннях це питання вимагає більш глобального підходу. Розподілити час економки можна залежно від співвідношення виконавського і організаційного навантаження. Якщо організаційних завдань досить багато, і вони вимагають уваги, то необхідно виділити мінімум 50% робочого часу на їхнє рішення, водночас зменшивши виконавське навантаження. Можна найняти економці помічницю, яка буде виконувати технічні завдання, що не потребують кваліфікації.
Звідки беруться економки
Найчастіше економкою стає хтось із тих домашніх працівників, кому в процесі співпраці роботодавці довіряють виконання професійних і більш складних завдань і доручень. Це люди, особисті якості та кваліфікація яких дозволяють їм брати на себе більше відповідальності і рости професійно, виконуючи робочі завдання і демонструючи свої організаційні здібності. Оскільки побутова сфера досить особиста, роботодавці намагаються передати ці завдання довіреній людині. Втім, буде помилкою обмежити пошук виключно своїм штатом. Серед ваших співробітників може не виявитися людини, здатного якісно виконувати додаткові функції. Іноді таке «підвищення» закінчується розчаруванням з обох сторін і втратою кращого виконавця. Якісний підбір економки зовні може вирішити питання значно ефективніше, ніж внутрішнє переміщення.
Як найняти економку в Києві
Якщо ви не знайшли гідного кандидата серед своїх працівників, продумайте, які варіанти пошуку економки в Києві у вас можуть бути залучені:
- Пошук через професійні агентства з пошуку домашнього персоналу в Києві;
- Рекомендації знайомих;
- Самостійний пошук (вимагає більш ретельного підходу, ніж під час пошуку домашніх виконавців, з дотриманням питань безпеки).
Якщо ви зупинитеся на пошуку через посередника, зверніться в агентство домашнього персоналу “Sweet Home”. Велика база домашнього персоналу дозволяє нам підбирати персонал швидко і якісно, з огляду на побажання наших клієнтів. За необхідності ми надамо вам пораду з питань планування персоналу, оцінювання, навчання та підвищення кваліфікації ваших працівників, підбору економки.